۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۵۴

مقام روس اعلام کرد:

ممنوعیت فعالیت ائتلاف بین المللی بر فراز مناطق «کاهش تنش» سوریه

ممنوعیت فعالیت ائتلاف بین المللی بر فراز مناطق «کاهش تنش» سوریه

رئیس هیئت گفتگو کننده روسیه در مذاکرات آستانه ۴ از بسته شدن حریم هوایی مناطق کاهش تنش در سوریه به روی ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیاالیوم، الکساندر لاورنتیف رئیس هیئت روسی شرکت کننده در مذاکرات آستانه ۴ اعلام کرد که پروازهای ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا بر فراز مناطق کاهش تنش در سوریه از زمان امضای این توافق ممنوع است.

وی افزود: این ممنوعیت در سند توافق نیامده اما این مناطق از هم اکنون به روی ائتلاف بین المللی بسته است. کشورهای ضامن آتش بس روند عملیات ائتلاف بین المللی را به ویژه در زمینه عدم پرواز بر روی مناطق کاهش تنش رصد می کنند.

لاورنتیف بیان کرد: طبق توافق صورت گرفته اجازه پرواز هواپیماهای جنگی به ویژه هواپیماهای ائتلاف بین المللی در این مناطق داده نمی شود .

رئیس هیئت گفتگو کننده روسها در آستانه اعلام کرد: اهدافی که ائتلاف بین المللی می تواند در سوریه هدف قرار دهد؛ مواضع داعش در منطقه الرقه و تعدادی از مناطق نزدیک فرات و در دیرالزور و اراضی عراق است.

درباره نظام نظارت بر آتش بس نیز بیان کرد که این روند هنوز کامل نشده است و این پس از مشخص کردن کشورهایی است که ناظر به مناطق کاهش تنش اعزام خواهند کرد.

وی احتمال نظارت اردن بر مناطق آتش بس در منطقه جنوب سوریه را داد.

کد خبر 3970428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha